Zofia працює у Nowy Styl 15 років. Зараз вона обіймає посаду менеджера з портфоліо, хоча довгий час Zofia працювала у маркетинговому відділі. Перші 7 років роботи в компанії вона розробляла маркетингові стратегії для різних лінійок крісел, поки одного разу їй не запропонували продовжити кар’єру у відділі управління продуктами.
Marcin працює в Nowy Styl 27 років – майже з самого початку заснування компанії. Спочатку він працював на виробництві, потім у швейному цеху, де незабаром став майстром – так ми називаємо бригадирів виробництва. Приблизно через 10 років Marcin приєднався до нового технологічного відділу. Нині він успішно очолює відділ реалізації та впровадження продуктів.
У цій статті Zofia і Marcin проведуть нас за лаштунки компанії та розкажуть про те, як виглядає їхня робота на практиці. Дізнайтесь історію крісла Tauko з перших вуст!
Tauko – домашній затишок в офісі
У 2014 році, на одній із нарад відділу управління продуктами, у нас виникла ідея створити нове офісне крісло, дизайн якого нагадував би затишний домашній інтер’єр. Основною пропозицією було поєднання м’якої оббивки з натуральним деревом та фанерою. До лінійки продуктів ми також включили модульні столи для конференцій та барні стільці.
«Працюючи над цим проектом, ми хотіли використати наш досвід у деревообробці. У нас є власний деревообробний завод, де ми виробляємо фанеру з бука та різноманітні конструктивні елементи з цільного масиву дерева. Так у нас з’явилася ідея крісла, характерною особливістю якого буде заокруглена фанера», – згадує Zofia.
Дизайнерське рішення
Нам було надзвичайно цікаво, як саме дизайнери втілять вимоги, викладені у брифі. Ми прагнули зрозуміти чи поділяють вони наше бачення та творчі ідеї.
Проект від дизайнера Mac Stopa відразу привернув загальну увагу, тому що він пропонував щось свіже, цікаве та нове для портфоліо компанії. Mac Stopa надихався дизайнами крісла Shell від Teresa Kruszewska (1956) та крісла Medea від Vittorio Nobili (1955). Цікаво, що в минулому, обидва ці продукти так і не були запущені в серійне виробництво. Напевно, вони трохи випередили свій час.
Перші перешкоди
Коли ми розпочали працювати над проектом Tauko, виявилося, що його неможливо реалізувати в задуманій формі. Виникли непередбачені технічні складності – тонка фанера ламалася, щойно ми намагалися зігнути її стандартними методами. Тоді Mac Stopa запропонував новий спосіб роботи з фанерними листами. Замість того, щоб використовувати один плоский лист, ми вирішили з’єднати два «крила» сидіння.
Ще одна проблема полягала в тому, що чим більше ми вигинали спинку крісла для створення плавної заокругленої форми, тим більше доводилося деформувати її верхню частину. Внаслідок цього утворювався неприпустимо гострий верхній край конструкції. Схожа ситуація була і з сидінням, яке трансформувалося як щойно ми піднімали бічні сторони конструкції. Все це робило крісло вкрай некомфортним для тривалого сидіння. Крім того, декоративний отвір ковшеподібної моделі виходив дуже маленьким, що суттєво псувало запланований естетичний ефект.
«Разом з Mac Stopa ми вигадали новий інноваційний спосіб роботи з фанерою, який усунув всі ці проблеми і дав можливість зробити крісло Tauko неймовірно зручним», – додає Zofia.
Розширення лінійки
Лише кілька обраних версій лінійки було відправлено у виробництво. Ми обрали моделі, що найкраще підходили для різноманітних офісних зон та дарували затишну, домашню атмосферу будь-якому робочому простору. Крісла та модульні столи Tauko покликані стати комфортною альтернативою традиційним рішенням для лаунж-зон, конференцій чи семінарів. Їхня модульна конструкція, оптимальний розмір і простота експлуатації дозволяють кожному користувачеві легко створювати затишний особистий простір і почуватися максимально комфортно.
Інженерні аспекти
Відділ реалізації та впровадження продуктів у Nowy Styl – це команда досвідчених інженерів, які працюють з нами вже багато років. Їхні повсякденні зусилля зосереджені на контролі виробничого процесу – починаючи з прототипу, і закінчуючи реальною моделлю. Завдяки ретельним розрахункам, інженери визначають точний обсяг необхідних матеріалів та кількість часу, необхідну на кожен етап виробництва.
У наших інженерів диференційований тип роботи. Одну половину робочого часу вони проводять в офісі за екранами комп’ютерів. Іншу половину – виготовляють моделі. Цей процес включає в себе роботу за верстатом, крій, складання, шиття та оббивку виробу. Немає потреби казати, що це неймовірно корисні вміння, які завжди знадобиться у повсякденному житті! Marcin зізнається, що іноді він трохи шиє вдома: «Шиття – це як керування машиною, якщо займатися ним щодня, воно стає автоматичним. Для гарного результату важлива систематичність!».
Наші спеціалісти завжди приділяють увагу найменшим деталям, а їхня робота дуже точна та естетична.
Менеджер проекту, менеджер з продукту, конструктор та інженер – ця команда працює разом із самого початку. Реалізуючи проект Mac Stopa, наші дизайнери спільно з технологами деревообробної компанії розробили форму сидіння-ковша та підготували надійний дерев’яний каркас. Потім вони визначили перелік додаткових матеріалів та створили форму оббивки для прототипу.
«Поролоновий наповнювач буває різної товщини та жорсткості. Наше завдання – знайти ідеальний баланс між комфортом, дизайном та вартістю. Робота інженера на цьому етапі дуже схожа на роботу кравця, який спочатку знімає мірки, далі викроює та шиє одяг, а вже після пропонує клієнту приміряти його. Те ж саме і з кріслом – спочатку ви виготовляєте модель, потім підганяєте її, а після засвоєного уроку враховуєте корективи. Перша спроба ніколи не буває ідеальною і завжди потрібно щось виправляти», – пояснює Marcin.
Після завершення першого етапу ви створюєте інший прототип і продовжуєте, доки не отримаєте ідеальний результат. Цей процес може вміщати близько дюжини спроб, особливо, якщо форма моделі надто складна.
Для того щоб оббивка кожного крісла була повністю ідентичною, готують спеціальні сталеві шаблони з отворами, вирізаними лазером. Швачки спочатку малюють лінії, користуючись шаблоном, а потім уже виконують рядок.
«У нас є величезний запас тканини для оздоблення. Ми могли б пошити виріб, що легко вкриє весь Національний стадіон чи шосе від Кракова до Катовиці!» – сміється Marcin.
Останній етап – створення фінального зразка. Якщо його узгодять, ми продовжимо реалізацію проекту. У разі успіху інженери готують технологічні карти, перелік необхідних операцій (із зазначенням конкретних термінів), і навіть посадові інструкції (детальне керівництво щодо процесів склеювання, шиття, оббивки та ін.). Крім цього, ми розраховуємо кількість різноманітних матеріалів, необхідних для виготовлення лінійки крісел, та перевіряємо пакування виробу. Коли продукт готовий, його всебічно тестують та сертифікують відповідно до європейських стандартів якості.
У запуску однієї виробничої лінійки задіяно кілька десятків людей. Спочатку виходить «пілотна» серія, і, якщо вона успішна, ця модель запускається в серійне виробництво.
«Ми до самого фінішу несемо відповідальність за продукт, особливо коли він перебуває на стадії зростання. Інженер – це і розробник, і супервайзер, і особистий тренер – все в одному» – з усмішкою резюмує Marcin.